Deo?

Hej alla solens vänner i Sverige! =) Här i Bergen är det mulet och regnet har öst ner nästan hela dagen.. Typiskt att jag för en gång skull tog på mig bara fleecen påväg till bussen och inget paraply nerstoppat i handväskan när det på min hemväg öste ner regn så jag var dyblöt när jag väl satte mig på bussen ;)
Och angående dagens arbete; Åkte ut till ett ställe som heter Paradis (Lever inte upp till namnet), där jag var förra måndagen också och jobbade på Statped Vest som är ett kurscenter med språkkurser bland annat. Där jobbade jag med en indiskt "tant" och en döv medelålders tjej. Den indiska är en glad liten prick men aj aj aj vilken dålig personlig hygien.. förra måndagen var nästan värre än idag! Ni vet en sån där stickande svettlukt som om någon jobbat i 3-4 dagar i samma tshirt utan att duscha? Så luktade hon, på långt håll och henne satt jag bredvid och åt! Haha... Så därför kanske jag borde skicka en deodorant eller en Absolut torr till henne när jag är hemkommen ;) Absolut torr är ju det bästa!
Den döva tjejen var också ganska jobbig eftersom hon typ går och skriker bland gästerna så som döva gör eftersom de inte kan prata klart.. Men idag gick det i alla fall bättre att kommunicera än förra måndageen och idag kände jag att jag hade lite mer ansvar på något sätt, som det ofta blir när man kan lite mer på ett ställe =)

Imorgon ska jag jobba på Studentcentret äntligen! Var så himla längsen och där trivs jag välsigt bra faktiskt. Får sitta i kassan och expidera kunderna som köper både baguetter, mejerivaror, pizza, lunch och varmmat. Har självklart en liten kom ihåg-lista där alla baguetter är skrivna och vilka priser det är på dom. Roligast är det när man får äran att hälla upp öl ;) jag ska jobba från 13-20.30, har aldrig jobbat till stängning, bara till halv 5 som längst tror jag sså då blir det nog ett par pizzabeställningar efter klockan 14.00 :)



Studentcentret (ser lite lyxigare ut sommartid tydligen?)

Funderar på att pierca septum (igen) när jag kommer hem till Sverige, har ju aldrig riktigt viljat släppa att jag var tvungen att ta ut piercingarna och känner inte för att ha snakebite igen, det är jag lite för mogen för nu ;) Men en septum skulle sitta fint! Och det jag kan göra är ju att jag istället för att sätta in en ring i näsan så sätter jag in en kort liten stav med kulor på så syns den knappt när jag är på jobbet och framtida praktik på gammelhem ;) Och den här gången ska den sitta på rätt plats som en septum ska och INTE genom brosket!
Vad tycker ni om den planen?

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0