Lattemaker!

Hallå alla glada!
Vet ni vad som hände imorse? Jag fick igång min cam på datorn! Äntligen! Men, eftersom det är en laptop så sitter ju camen ganska långt ner, så därför blir det inte den snyggaste vinkeln när man kollar in sitt face i den ;P men, huvudsaken är att den fungerar, och jag laddade ner dricrutinerna alldeles själv och installerade den efter väldigt många Men, haha... Bara batteriet som fortfarande krånglar trots att jag fick ett nytt i affären :S Får hoppas det löser sig, annars får jag gå dit igen...



Oredigerad mörk bild men såhär glad var jag! :) Det sägs att det ska vara en HD-cam men vad vet jag? ;)

och nu till dagens arbete; Jobbade på en kaffebar på ett Universitet som ligger på ett ställe som heter Nygårdshöjden (lever upp till sitt namn)! Där stod jag från 11-15.30 och serverade massa olika kaffesorter och lite annat som man kunde äta och dricka. Det var hur kul som helst! Hon jag jobbade med var verkligen hur trevlig som helst och tyckte självklart att jag var hur duktig som helst som lärde mej allt så fort ;)
När någon beställde en kaffesort, till exempel Mokka, så skulle man först vända sig om och ta bort den lilla behållaren från den grymma kaffemaskinen, tömma ut den gamla satsen och lägga i ny med hjälp av en maskin, den fick man trycka på antingen en gång eller två gånger beroende på om personen skulle ha en enkel eller en dubbel kaffe. Sen skulle man trycka till kaffet med en liten järnsak? vet inte vad jag ska kalla det ;P När man hade gjort det satte man i den i kaffeautomaten och tryckte på enkel eller dubbel. I koppen häller man först i "chokladsås" och låter det rinna mot alla kanter i muggen, sen häller man därefter i kaffet och sedan skummad mjölk som man fifflar med undertiden. Varför berättar jag det här? Ingen aning, men min blogg är ju så personlig så det är klart jag ska berätta precis allt jag gör ;)
Både jag och hon jag jobbade med ville jobba tillsammans igen så jag skrev ett litt meddelande till Annette (konsulent på Adecco) där jag berättade att jag ville vara där fler gånger om det finns tillfälle.

men nu är det helg och det ska bli underbart! ikväll ska vi troligen till Cafe Opera inne i stan, där det tydligen ska vara en gratiskonsert, så det ska vi kolla in i så fall :)

Och så alla som läser vet, så kommer jag hem i sommar ^_^ Looking forward to it!!! har fått jobb på Vidala i sommar i Södra Vi (ålderdomshem) där jag kommer jobba i köket och laga mat till dom små gullisarna :) Så hemkomsten börjar den 29e maj och då är vi hemma den 30e :) Ses vi då? Klart vi gör!

Update om Cafe Opera kommer antingen ikväll eller imorgon såklart :) Ha de så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0