grunnlovsdag!

Idag är dagen här, Norges höjdpunkt på året, nationaldagen! Något som jag tycker är lite pinsamt är att de flesta bär folkdräkter, vilka de sparar till från födsel efter ett samtal med tjejen från Coop. De köper den oftast tills de ska konfirmeras, bär den på dop men även som gäst på bröllop. Och vet ni vad en sån kostar? 30 papp! De sparar alltså till en ful klänning hela livet! Waaaaste! Men, alla har ju olika smak och här verkar ju dräkterna vara rena modet som aldrig försvinner ;)



De är ju jäkligt bra gjorde, men för mig är det inget att ha med tanke på att jag bara ser Sveriges drottning framför mig som envisas om att ha den varje gång hon är med i TV.

Nu sitter jag och väntar på att mitt hår ska torka, ska äta lite frukost innan jag börjar göra mig iordning för att sedan traska iväg mot stan men min lilla brosch hängade från jackan!

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0