Höstmarknad

Jag och min högra hand Jessika besökte höstmarknaden på Astrid Lindgrens värld igår. Hur mysigt som helst att gå runt där och titta på allt. Själv blir jag ju som ett litet barn igen när jag ser Kling, Klang, tjuvar, Abbe och Pippi igen, man vill ju bara springa efter för att se vad nästa äventyr blir!
Men det känns som att jag är lite för gammal för det nu! Tänk om man hade tagit skådespelarvägen som liten...


Pippi lånade kompositörens (heter det så?) pinne och hoppade runt bland Vimmerbys musikkår som en liten loppa och styrde upp dom ^^

Jag köpte inget till mig själv, men jag hittade lite godis som jag gav bort till pappa, mamma och Dick. Det fick bli 2 påsar goda bitar från mariannelunds karamellkokeri, såklart, till pappa och Dick, med smak av pepparkaka, hur goda som helst! Och en påse med chokladdoppade brända mandlar till mamma.

När jag sent kom hem på kvällen och det var becksvart ute, passade jag på att ta ett foto på syrenträdet utanför min dörr, med gnistrande frostflingor på...

Lite ser man i alla fall, det var hur fint som helst när man stod och kollade på den ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0