NailART

Cherry-blossom ^^

Jag blev inspirerad av vårens vackra färger och blommor som tittat fram, hur kan man inte älska det liksom?!
Speciellt är jag förtjust i körsbärsblommor, så därför valde jag just körsbärsblommor som tema för naglarna och tänkte också berätta hur jag gått tillväga :)

Men först ett par färska bilder;

Höger hand.


Vänster hand.


Närbild.

Beskrivning:
1. Började med ett baslack som skimrar i en väldigt ljusrosa nyans, valde en färg som knappt syns för att lacket skulle fastna bättre, man kan självklart använda andra färger såsom t.ex. ljusblå för att få det likna en himmel i bakgrunden.
2. Använde mig av en liten smal pensel avsedd för nailart och målade dit de svarta grenarna, själv tycker jag inte att de ska vara perfekta, utan lite "knaggliga" som körbärsgrenar ser ut i verkligheten.
3. eftersom tipparna på naglarna är vita så valde jag att göra rosa blommor där uppe, och vita nedtill så att alla skulle synas, det blev också lite charmigt med olika färger på blommorna, eller hur? för att få runda fina blomblad använde jag mig av ett så kallat dotting tool, men man kan säkert också använda ett vanligt hårspänne eftersom de är rundade i hörnen.
Dotting tool;

Källa: videos.programsto.com

alternativ;


4. När jag målat dit själva bladen i vitt och rosa, duttade jag dit en prick i mitten på dom också, på de vita blommorna målade jag dit en rosa prick och tvärt om på de rosa blommorna.
5. topplackade två lager, lät de torka över natten, klart!

Någon kanske blir lite inspirerad till att börja med sånt här, det är roande för kroppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0