Year '11 and so on.

Snart är 2011 över, både skönt och tråkigt kanske? Även att det bara är en siffra som ändras så pratar alla om "detta året ska bli det bästa i mitt liv!" och "äntligen får jag börja om på nytt!"... Så jag får väl också följa med strömmen, men mitt år har varit bra överlag, har hunnit med ganska mycket, haft det efterlängtade sommarjobbet med en mycket nära vän, suttit på balkongen med en annan mycket nära vän och firat tillsammans med solen att FAN VAD HÄRLIGT DET ÄR MED SOMMAR. Men det är ju bara en bråkdel av hela året.
Här är en bild på en liten del av den bästa klassen jag fått möjligheten att tillfinnas i, och en av mina favoritlärare Åkemannen ;)
Pappa skaffade sig en ny fin båt den här sommaren, tillsammans med en ny motor och nu blev det ännu roligare att åka ut på sjön! I den båten fick jag också skratta mycket, speciellt de gångerna jag och Jessika var ute med den själva, halvkunniga om det mesta liksom. En av gångerna brände vi näst intill ihjäl oss på grund av solen och jag kunde inte vrida på nacken på flera dygn, vi körde också rätt in i en stor sten mitt ute i vattnet (som faktiskt låg nån halvmeter under vattnet och var platt och stor ;) )när vi skulle in på "osäkert vatten" och blev ståendes där som två fånar ett bra tag innan vi fick loss båten! Tur ingen såg oss när vi stod där i halvpanik och Jessika i högsta hugg med flugsmällaren om det kom nåt äckligt flygande mot oss!
:)

jag fick en ny idol! Den här mannen, herregud vad han glänser i mina öron! Med den här mannen fick jag också minnen som speglas när jag hör vissa av hans låtar.
Och så har jag sett han 2 gånger, jooooooy to the people!

Något jag precis kom att tänka på är hur mycket jag har fått skratta det här året, har fått nya vänner och bekanta jag inte kunde tänka mig existera i mitt liv för 5 år sen, men sån tur att jag inte är lika trångsynt längre ;) Det mest minnesvärda under hela 2011 var ändå min vår/sommar, jag lärde känna Josefine och till en början kunde vi bara hänga om det var sol ute, det skulle bli alltför awkward om vi var tvungen att sitta inne i soffan och inte ha nåt ute att prata om eller fästa blicken på, men det där gick över ganska fort och vips kände vi varann utan och innan!

Men det här blogginlägget skulle igentligen inte ens handla om "mitt 2011", jag tycker det är ganska tacky eftersom aaaaaalla skriver om det. Så därför lämnar vi det ;)

Huvudsakligen skulle det handla bara om ett litet Gott nytt år till alla och så tänkte jag berätta att jag har ungefär en vecka kvar av min penicillinkur, sen är jag frisken! ;) Då börjar jag träna igen, allt jag byggde upp är mjukt nu, är riktigt ledsen över det! Får kämpa ordentligt nu! Har dessutom läst på lite om min sjukdom jag hade också och fått fram att den infektionen jag hade i halsen som är typiskt för Lemierres syndrom är att bakterier från den infektionen går ut till venerna i halsen och orsakar på det sättet blodproppar där. De blodpropparna delade på sig och åkte ner till mina lungor och det blev som små proppar i lungorna som gjorde det svårt för syret att komma fram, därav andingssvårigheterna. Måste säga att jag verkligen saknar syrgas, ja, det gör jag! Fan det bästa jag känt på! ;)

Kom närmare min familj det här året också, och det är ju inte tacky nånstans, tvärtom. Det är verkligen sant det där uttrycket; "Familjen finns alltid där", för det fick jag lära mig i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0