I need moooore!

Åh, vad lite Big Brother det var! VILL SE MER!!! Kommer nästan bli så desperat att jag kommer betala för att kunna se programmet 24/7! Men ska försöka att inte gå så långt hihi ;)

Men precis som jag förutspådde började den mörka tjejen, minns inte vad hon heter, kaxa! Fast jag kan förstå henne, en annan kille hade nämligen kallat henne neger, och det är ju vissa som tycker att det är ett nedvärderande ord. Jag skulle aldrig heller säga det till någon, säger hellre "den mörka" eller "den svarta", men helst av allt säger jag t.ex. Hon med röd klänning och tofs! Då brukar den svarande oftast säga, "jahaaaa du menar negern?"
Ja.
Men varför är det nedvärderande egentligen? För att det förekom bland slaverier? Eller är det bara en principsak att vissa använder ordet neger som ett nedvärderande ord? Själv diggar jag mörka människor, de flesta är riktigt roliga! De har sitt egna sätt att vara på, har sina roliga kommentarer och när dom väl kaxar så kaxar dom verkligen! Haha, skulle nog få skratta en hel dag om man fick möjligheten att umgås med en sån person som "Gurkan", han som är med i årets Big Brother (Glashuset) och som också var med i första säsongen av Sveriges värsta bilförare och Robinson 2010 (?) Han verkar hur skön som helst!

En person som kallar sig rasist borde inte kunna äta allt. Bananer odlas inte i Sverige, vilka är det oftast som gör våra pizzor? Tråkigt att bara lyssna på svensk musik?
Usch jag blir helt galen av att tänka på sånt här! Hur kan man hata någon för personens hudfärg? Klart att de måste ha ett mörkare pigment för att klara av solen och värmen från det landet de kommer från! Det är väl ganska självklart, hur snygga är vi svenskar som blir röda och fula av solen istället, och de svenska rasister som vill vara gyllenbruna på sommaren... men då är det okej?

Men för att övergå till något lite roligare :)
Idag införskaffade mamma och Roine en ny TV! Samsung 40" LCD HD-tv :)
Mamma ska även införskaffa en HDMI-kabel, jag lockade med alla nya filmer jag har på datorn ;), och sa att du vet väl att man även kan visa bilder man har från datorn på TVn, till och med direkt från kameran via USB-porten? -Jasså går det?
Oh ja :D

God bless Y'ALL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0